1. BEVEZETŐ

Az Ön adatainak védelme fontos számunkra. A nyilatkozat az UniOffice Rendszerház Kft. (továbbiakban UniOffice) webhelyein használt adatkezelési gyakorlatot ismerteti, attól kezdve, hogy az UniOffice milyen adatokat gyűjt és követ nyomon a weboldala felhasználóival kapcsolatban, addig, hogy hogyan használja, és kik számára teszi hozzáférhetővé, illetve dolgozza fel egyéb módon offline ezeket az adatok. A jelen tájékoztató minden UniOffice webhelyen érvényes, kivéve azokat, melyeknek saját adatvédelmi tájékoztatója van. Nem vonatkozik továbbá azokra az esetekre, ahol pusztán az ügyfelek helyett, az ő javukra dolgozunk fel adatokat. (Például ahol szolgáltatóként – adatkezelő – működünk közre.) A tájékoztatót időről időre további információkkal egészíthetjük ki.

2. SZEMÉLYES ADATOK GYŰJTÉSE

Ön többféle helyzetben dönthet úgy, hogy közvetlenül megadja nekünk személyes adatait. Megadhatja például nevét és elérhetőségi adatait azért, hogy kapcsolatba tudjunk lépni Önnel, hogy megrendelést küldhessen cégünk felé, hogy feldolgozhassuk megrendelését, hogy valamely szolgáltatásunkra feliratkozzon vagy valamilyen előfizetést rendeljen. Ugyanígy megadhatja adatait (így például részletesen leírhatja iskolai végzettségét és szakmai tapasztalatát), ha azt szeretné, hogy az UniOffice-nál kínálkozó aktuális álláslehetőségek esetén Önt is számításba vegyék. Ha úgy nyilatkozik, hogy nem szeretné, hogy az adatokat egyéb kapcsolatfelvételre használjuk a kérése teljesítésén túl, akkor tiszteletben fogjuk tartani a kívánságát. Ugyancsak gyűjthetünk adatokat különféle technológiák segítségével arról, hogyan használja webhelyeinket és szoftverszolgáltatás-ajánlatainkat. Ha például ellátogat egy weboldalunkra vagy igénybe veszi valamely szoftverszolgáltatásunkat, naplózunk bizonyos adatokat, amelyeket a webböngésző küld el a weboldalra (pl. IP-cím, böngészőtípus és -nyelv, elérési idő, az oldalunkra mutató hivatkozást tartalmazó weboldal címe), valamint adatokat gyűjthetünk arról, milyen oldalakat tekint meg és milyen tevékenységet végez, mialatt weboldalunkon tartózkodik. Egyes szoftvertermékeink ráadásul olyan technológiákkal rendelkeznek, amelyek segítségével az UniOffice a termékhasználatról is képes bizonyos információkat gyűjteni. Emellett alkalmazhatunk ilyen technológiákat annak megállapítására, hogy megnyitott-e egy e-mailt, vagy rákattintott-e egy e-mailben található hivatkozásra. Az ilyen módon történő információszerzés révén statisztikákat készíthetünk webhelyeink használatáról és hatékonyságáról, a szoftvertermékeket és szoftverszolgáltatásokat érintő ajánlatainkról, személyre szabhatjuk a webhelyeinken tapasztalható felhasználói élményt és a felhasználókkal való interakciót is. Időről időre indirekt módon is gyűjthetünk Önre vonatkozó információkat más forrásokból, például listaszállítóktól. Ilyenkor megkérjük a szállítókat, hogy erősítsék meg: a harmadik fél legálisan szerezte az adatokat, és jogunk van ezek megszerzésére és használatára. A begyűjtött adatok – akár közvetlenül, akár közvetve szereztük ezeket – kombinálhatók annak érdekében, hogy javítsuk az általános pontosságot és teljességet, továbbá jobban személyre szabhassuk az Önnel folytatott interakciót.

3. A SZEMÉLYES ADATOK HASZNÁLATA

A következő bekezdések részletesebben ismertetik, miképp bánik az UniOffice az Ön személyes adataival.

3.1. Az Ön tranzakciós kérésének teljesítése

Ha Ön valamit (így pl. terméket, szolgáltatást, visszahívást vagy marketinganyagot) kér az UniOffice-től, úgy kérését az Ön által megadott adatok felhasználásával tudjuk teljesíteni. Ennek érdekében előfordulhat, hogy más érintett szervezetekkel – például az UniOffice üzleti partnereivel, pénzügyi szervezetekkel, szállítmányozókkal, posta- vagy kormányhivatalokkal (például a vámhatóságokkal) – is megosztjuk ezeket az információkat. A tranzakciókkal kapcsolatban előfordulhat, hogy a vevői elégedettség felmérése vagy piackutatás céljából megkeressük Önt.

3.2. A weboldalak felhasználói élményének személyre szabása

Az Önről gyűjtött információkat arra is felhasználhatjuk, hogy személyes használati élményt nyújtsunk webhelyeinken, például az Ön számára érdekes tartalmat kínáljunk, vagy megkönnyítsük a navigációt.

3.3. Támogatás nyújtása

Az Ön személyes információit a tőlünk vásárolt termékek támogatásánál is felhasználhatjuk, például értesítéseket küldhetünk a termékbővítésekről vagy javításokról. Miközben műszaki támogatást nyújtunk Önnek, előfordulhat, hogy véletlenül hozzáférünk olyan adatokhoz, amelyeket megadott nekünk, vagy amelyek az Ön rendszerén találhatók. Ezek az adatok információkat tartalmazhatnak Önről, szervezete alkalmazottairól, vásárlóiról, partnereiről vagy szállítóiról. A jelen Adatvédelmi tájékoztató nem vonatkozik az ilyen adatok elérésére vagy kezelésére; ezekre az Ön és az UniOffice között kötött használati feltételek vagy más megállapodások (pl. titoktartási nyilatkozat) vonatkozhatnak.

3.4. Marketing

Az UniOffice számára megadott információkat és az Önről indirekt módon gyűjtött adatokat az UniOffice marketingcélra is felhasználhatja. Mielőtt azonban erre sor kerülne, lehetőséget adunk annak eldöntéséhez, hogy adatait használhatjuk-e ilyen célra. Ön bármikor dönthet úgy, hogy nem kíván marketinganyagokat kapni tőlünk: minden tőlünk kapott e-mailben megtalálja a leiratkozási lehetőséget, jelezheti ilyen irányú szándékát akkor is, amikor felhívjuk, továbbá közvetlenül is kapcsolatba léphet velünk (lásd alább az „Adatbiztonsággal kapcsolatos kérdések és elérés” fejezet).

3.5. Állásajánlatok

Az UniOffice webhelyein vagy máshol meghirdetett álláspályázat esetén információkat adhat saját magáról, például megoszthatja velünk az önéletrajzát. Ezeket az adatokat a teljes UniOffice-nél felhasználhatjuk kérdése megválaszolásához vagy azért, hogy az Ön alkalmazását fontolóra vegyük. Az adatokat – ha csak Ön nem kéri az ellenkezőjét – a későbbi lehetőségek érdekében megőrizzük.

3.6. Mobilalkalmazások és információhasználat a közösségi informatikai

környezetben Az UniOffice különböző mobilalkalmazás-boltokban letölthető mobilalkalmazásokat bocsát az érdeklődők rendelkezésére. Az UniOffice bizonyos webhelyein olyan közösségi informatikai eszközöket biztosít, amelyek lehetőséget adnak az ezek használatára feliratkozott tagok közötti online információmegosztásra és együttműködésre. Ilyen eszközök lehetnek fórumok, wiki-tudástárak, blogok és más közösségi platformok. Amikor Ön letölti vagy használja ezeket az alkalmazásokat, illetve a közösségi informatikai eszközök használatára feliratkozik, olyankor néha meg kell adnia bizonyos személyes adatait. A regisztrációs adatok kezelése és védelme a jelen Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak szerint történik, kivéve azon adatokat, amelyek az Ön felhasználói profiljának részeként más felhasználók számára automatikusan nyilvánossá válnak. Ezek az alkalmazások és eszközök maguk is tartalmazhatnak adatvédelmi tájékoztatókat, amelyek az adatgyűjtési és -kezelési gyakorlatról további információval szolgálhatnak. Kérjük, hogy mindig olvassa el a kiegészítő tájékoztatókat, hogy tisztában legyen vele, hogy az adott eszköz vagy alkalmazás miképpen kezel adatokat. Minden más, Ön által közölt tartalom, például képek, adatok, vélemények és azok a személyes adatok, amelyeket Ön tesz elérhetővé a többi résztvevő számára ezeken a közösségi platformokon, nem tartoznak az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak hatálya alá.

3.7. Az UniOffice és mások jogainak és tulajdonának védelme

Felhasználhatjuk és megoszthatjuk az Ön adatait az UniOffice, üzleti partnerei, szállítói, ügyfelei vagy mások jogainak vagy tulajdonának védelmében, ha megalapozottan úgy véljük, hogy ilyen jogok vagy tulajdon érintett vagy érintett lehet. Emellett fenntartjuk a jogot az Ön személyes információinak kiadására, ha arra bennünket törvény kötelez, továbbá ha úgy véljük, hogy adatainak kiadása saját jogaink vagy mások jogainak megvédése érdekében szükséges, valamint bírósági eljárás, bírói rendelkezés vagy a webhelyeinket illető jogi eljárás során.

4. AZ ADATOK BIZTONSÁGA ÉS PONTOSSÁGA

Célunk, hogy megvédjük a személyes azonosításra alkalmas adatait és fenntartsuk azok pontosságát. Az UniOffice megfelelő fizikai, adminisztratív és műszaki védelmet használ arra, hogy az Ön személyes adatait megvédje a jogosulatlan hozzáféréstől, használattól és közléstől.

5. AZ ADATOK MEGŐRZÉSI IDEJE

Az UniOffice megőrzi a regisztrációs adatait a felhasználói fiókjának aktív időszakában, illetőleg mindaddig amíg az az Ön részére nyújtott szolgáltatásokhoz szükséges. Amennyiben azt szeretné, hogy a továbbiakban ne használjuk a regisztrációs adatait a szolgáltatások nyújtása céljából, lépjen kapcsolatba velünk a következő email címen info@unioffice.hu Ez esetben az UniOffice csak azokat a regisztrációs információit fogja megőrizni, amelyek a jogi kötelezettségeinek teljesítéséhez – esetleges viták feloldására, szerződések betartatására – szükségesek.

6. COOKIE-K, WEBJELZŐK ÉS EGYÉB TECHNOLÓGIÁK

Amint arról már szó volt, információkat gyűjtünk felhasználóinknak a weboldalainkon történt látogatásairól, a kínált szoftverszolgáltatásaink és szoftvertermékeink használatáról, hogy használati és hatékonysági statisztikát készíthessünk, valamint személyre szabhassuk a felhasználói élményt és a felhasználókkal való interakciót. Erre sokféle technológiát használunk, például a következőket: parancsállományok, címkék, helyi megosztott objektumok (Flash-cookie-k), helyi tárolású (HTML5) webjelzők és a „cookie” néven ismert technológia. A cookie kis adatcsomag, amelyet a webhely küld a böngészőprogramnak, a felhasználó számítógépe címkeként tárolja, és a későbbiekben azonosítja a számítógépet. Miközben a cookie-k használata gyakran kimerül a webhelyek látogatottságának (például a látogatók számának, a látogatások idejének) és hatékonyságának (például a látogatókat leginkább érdeklő témák) felmérésében, valamint a navigáció vagy használat megkönnyítésében, és mivel ebben a minőségükben a cookie-k nem kapcsolódnak személyes információkhoz, időnként arra is használjuk őket, hogy egy ismert látogató felhasználói élményét személyre szabjuk: profilinformációkhoz vagy felhasználói beállításokhoz kapcsoljuk. Idővel mindez az információ rendkívül fontos ismeretekkel járul hozzá a felhasználói élmény javításához. A cookie-kat szokás „munkamenetenkénti” és „állandó” típusba sorolni. A munkamenetenkénti cookie-k segítenek a weboldalon történő hatékony navigálásban, valamint nyomon követhetik az oldalról oldalra történő haladást, hogy az adott látogatás során már egyszer megadott információkat ne kelljen újra és újra megadni. A munkamenetenkénti cookie-k ideiglenes memóriában tárolódnak, és a webböngésző bezárásakor törlődnek. Az állandó cookie-k ezzel szemben a jelenlegi és jövőbeli látogatások számára egyaránt tárolnak felhasználói beállításokat. Ezeket a böngésző az eszköz merevlemezére írja, így a böngésző újraindítása után is érvényesek maradnak. Állandó cookie-kat használunk pl. a felhasználó által kiválasztott nyelv vagy tartózkodási hely (ország) tárolására. Bár az UniOffice webhelyei jelenleg nem ismerik fel a nyomkövetési eljárásokra vonatkozó automatizált böngészőjeleket, például a „ne legyen nyomkövetés” utasításokat, a legtöbb cookie és hasonló technológia használatára vonatkozóan a webböngészőben általában véve megadhatók az adatvédelmi beállítások. A cookie-k kezelésére vonatkozó beállítások az adott böngésző „Eszközök” (vagy hasonló nevű) menüpontja alatt találhatók. Böngészőjét a legtöbb esetben beállíthatja úgy is, hogy figyelmeztesse a cookie-k érkezéséről, így eldöntheti, hogy fogadja-e őket. A böngésző beállításai között általában ki is kapcsolhatja a cookie-k használatát. A szoftvertermékek által kezelt cookie-k kikapcsolására magukban a szoftvertermékekben van lehetőség. Mivel a cookie-k teszik lehetővé bizonyos webhelyfunkciók vagy szoftverszolgáltatások és szoftverek funkcióinak kihasználását, javasoljuk, hogy hagyja bekapcsolva a cookie-k fogadását. Ha tiltja vagy más módon visszautasítja a tőlünk származó cookie-kat, akkor előfordulhat, hogy bizonyos weboldalak nem megfelelően jelennek meg, vagy például nem fog tudni tételeket hozzáadni a bevásárlókosarához, nem tud fizetni, sem bármilyen más bejelentkezést megkívánó webhelyszolgáltatást használni. Néhány UniOffice webhelyen, szoftverszolgáltatásban és szoftverben webjelző technológiákat is alkalmazunk, hogy a weboldalakat még inkább alkalmassá tegyük ügyfeleink jobb kiszolgálására. Ilyen webjelzők vannak elhelyezve az UniOffice webhelyek számos lapján. Amikor a felhasználók ezeket a helyeket meglátogatják, a látogatásról anonim értesítés jön létre, amelyet vagy az UniOffice, vagy a beszállítói dolgoznak fel. A webjelzők általában együttműködnek a cookie-kkal. Ha nem szeretné, hogy a cookie-adatok és az oldalak meglátogatása vagy a termékek használata között kapcsolat legyen, akkor kapcsolja ki a cookie-kat a böngészőben, illetve a szoftverszolgáltatásban. Ha kikapcsolja a cookie-kat, a webjelző technológiák továbbra is észlelik majd az ilyen oldalak meglátogatását, de ezek nem társíthatók a más esetben cookie-kban tárolt információkhoz. Amennyiben többet szeretne megtudni a kínált szoftverszolgáltatásokban vagy szoftvertermékeinkben használt technológiákkal (így pl. a cookie-k kikapcsolásával) kapcsolatban, kérjük, tanulmányozza az adott termék vagy szoftverszolgáltatás felhasználói kézikönyvét. A helyi megosztott objektumokat, például a Flash-cookie-kat, valamint a helyi tárolást, például HTML5, a tartalommal kapcsolatos adatok és beállítások tárolására használjuk. Azok a harmadik felek, akikkel partneri megállapodást kötünk bizonyos funkciók nyújtására a webhelyünkön, vagy UniOffice-hirdetések megjelenítésére mások webhelyein a webböngészési tevékenysége alapján, szintén Flash-cookie-k vagy HTML5 használatával gyűjtenek és tárolnak adatokat. A különböző böngészők saját kezelési eszközöket kínálhatnak a HTML5 eltávolítására. A Flash-cookie-k kezelésével kapcsolatban látogasson el a http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager07.html weboldalra. Webjelzőket használhatunk a marketingcélú e-mail-üzenetekben vagy a hírlevelekben is, annak megállapítására, hogy az üzenetet megnyitották-e és az abban található hivatkozásokra rákattintottak-e.

7. HIVATKOZÁSOK NEM-UNIOFFICE WEBLAPOKRA ÉS HARMADIK FÉLHEZ KAPCSOLÓDÓ ALKALMAZÁSOKRA

Hogy lehetővé tegyük más, olyan weblapokkal történő interakciót, amelyeken felhasználói fiókkal rendelkezhet (például Facebook és más közösségi oldalak), vagy az ezen oldalak közösségeihez való csatlakozást, esetenként biztosíthatunk hivatkozásokat, vagy beágyazhatjuk egy harmadik fél alkalmazásait, lehetővé téve ezzel az UniOffice weblapokról történő bejelentkezést, tartalom közzétételét vagy a csatlakozást az adott közösséghez. Lehetséges, hogy általános hivatkozásokat is biztosítunk nem-UniOffice weblapokra. A hivatkozások és alkalmazások esetében az adott harmadik fél adatvédelmi irányelvei az irányadóak, használatuk előtt ismerkedjen meg a harmadik fél oldalain érvényes adatvédelmi irányelvekkel. Az UniOffice nem vállal felelősséget ezen egyéb weblapokon érvényes adatvédelmi gyakorlatért és az ottani tartalomért.

8. VÁLTOZTATÁSRA VONATKOZÓ ÉRTESÍTÉSEK

A jelen oldal tetején értesítést jelentetünk meg 30 nappal az Adatvédelmi tájékoztató lényeges változása vagy módosulása előtt. Ha másféleképpen akarjuk felhasználni az Ön személyes adatait, mint ahogyan az az adatgyűjtés időszakában a tájékoztatóban szerepelt, arról értesíteni fogjuk és lehetősége lesz eldönteni, hogy az adott módon felhasználhatjuk-e adatait.

9. ADATBIZTONSÁGGAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK ÉS ELÉRÉS

Ha kérdése merülne fel az Adatvédelmi nyilatkozattal, vagy az információinak kezelésével kapcsolatban, akkor küldjön e-mailt az info@unioffice.hu UniOffice webhely koordinátorának az info@unioffice.hu email címre. Emellett az alábbi módon is elérhet minket: UniOffice Rendszerház Kft. 1111 Budapest Kende utca 3. Előfordulhat, hogy a személyes adatait online is megnézheti, illetve szerkeszteni tudja. Amennyiben ezeket az adatokat nem tudja online elérni és másolatot kíván kérni egy, az UniOffice-nek megadott információról, vagy tudomására jut, hogy az információ helytelen, ezért módosíttatni szeretné, akkor a fenti email címen. Mielőtt azonban az UniOffice bármilyen információt átadna, vagy kijavítana egy pontatlanságot, kérheti az Ön azonosságának ellenőrzését, és kérése megválaszolását segítendő megkérheti további részletek tisztázására. Kérése kézhez vételétől számított 30 napon belül fogjuk megkeresni.