3 SmartEvents funkció, amire mi sem így gondoltunk…

3 SmartEvents funkció, amire mi sem így gondoltunk…


Jónás Gábor @ 2018.01.03 09:10


Aki már valaha fogott termékfejlesztésbe, majd kemény munkával és némi szerencsével eljutott addig a pontig,
hogy ténylegesen használja is a célközönség a termékét, az pontosan tudja, hogy előállhat olyan helyzet,
amikor a felhasználók olyan funkciókat találnak, amire maga sem gondolt. Nagyjából ez történt velünk is a
Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) konferenciáján.

A bevezető tükrében vélhetően senkit nem ér váratlan fordulatként, hogy a rendezvény alkalmazása a
SmartEvents bérelhető konferencia applikáció
rendszerünk segítségével készült el, azonban találkoztunk 3 olyan felhasználási módszerrel, ami minket is
meglepett.

1. Rendszám

Egy konferencia esetében gyakran előfordul, hogy valaki kevésbé ideális helyen parkol, esetleg elállja az
utat mások elől, vagy bekapcsolva felejti a lámpáját. Most sem történt ez máshogy, azonban nem a megszokott
módon hangosbemondón, vagy éppen az előadások előtt jelentették be a közleményt, hanem a résztvevők kaptak
egy push értesítést az alkalmazáson keresztül. Hatalmas dicséret a szervezők kreativitásának, nem gondoltuk
volna, hogy erre is alkalmas lehet az app. A parkolási krízis természetesen megoldódott.

2. Műsorváltozás

Minden konferenciaszervező rémálma, hogy a mérnöki pontossággal felépített programban bármilyen változás
történik. Az apró csúszások, időbeni változások még talán egyszerűbben kezelhetőek, az előadás sorrendek
cserélgetése már nagyobb falat, de a rendezvényszervezői kihívások csúcsát a helyszínváltozások jelentik.
Miért? Mert itt tömeget kell mozgatni. Elsőre meglepő, mégis felemelő érzés volt számunkra látni, hogy a
push értesítéseket megkapva, egyszerre, egy emberként kezd el vándorolni a tömeg a másik terembe.

3. Előadások iránti érdeklődés mérhetővé válik

A SmartEvents rendszerén keresztül akár azt is nyomon lehet követni, hogy ki milyen előadáson járt, illetve
hogyan értékelte az előadót. Ezenfelül, az alkalmazást megfelelően használva, lehetőség nyílik akár arra is,
hogy a szervezők előre kapjanak információt arról, hogy melyik előadó nagyjából mekkora látogatószámra
számíthat.
Az első két történetünk csupán apró finomság volt, a harmadik azonban jelentős mértékben könnyítheti a
szervezők életét, miközben a fejlesztéskor eredetileg mi sem gondoltunk rá. Tankönyvi példa arra, hogy a
legjobb ötletek a felhasználóktól jönnek menet közben.