Pénzügyi szolgáltató szervezet

Megrendelőnk igen nagyszámú ügyféllel rendelkező pénzügyi szolgáltató szervezet, ahol az ügyfelek magánszemélyek. A cég már hosszabb ideje sikeresen alkalmazza Office Ügykövetési Rendszerünket arra a célra, hogy nyomon kövesse ügyfeleinek igényeit, esetleges panaszait, válaszoljon kérdéseikre, egyszóval kézben tartsa ügyfeleinek az ügyes-bajos dolgait.

A pénzügyi rendszerként egy másik, relációs adatbázis-kezelőn alapuló alkalmazást használ a szervezet. A két rendszer ügyféladatbázisa egyébként már hosszabb ideje folyamatosan szinkronizálva van egymással.

A probléma

Megrendelőnk - jóllehet elégedett volt mindkét rendszer szolgáltatásaival - elégedetlen volt azzal, hogy két rendszer szolgálta ki a munkatársakat. Különösen a telefonos ügyfélszolgálat esetében volt zavaró az a tény, hogy az érdeklődő ügyfél "életútjának" történetét az egyik rendszerben, míg a konkrét pénzügyi adatokat a másik rendszerben kellett a call centeres munkatársnak megtalálnia. Ez időveszteséget és az ügyfél részéről elégedetlenséget okozott.

Felmerült az a gondolat is, hogy teljesen új rendszer kerüljön kifejlesztésre és bevezetésre, amely az összes funkciót együttesen képes megvalósítani. Ez ellen azonban nemcsak a hatalmas fejlesztési és áttérési költségek szóltak, hanem az is, hogy a meglevő szoftverek a feladatukat kitűnően oldották meg. A kihívást tehát a két rendszer megfelelő integrációja jelentette.

A megoldás

A Lotus Notes R8-as éppen akkor jelent meg a piacon, amikor a probléma megoldására kerestünk eszközöket. Az eszköz pedig benne rejlett a Lotus Notes 8-as verziójában!

A Lotus Notes R8-as teljesen új technológiai alapokra épült (megtartva szerencsére a kompatibilitást minden korábbi verzióval), lehetőséget biztosítva Eclipse alapú kompozit alkalmazások fejlesztésére.

A megoldás alapját a közös, szinkronizált ügyféladatbázis képezte. Ez a tény alapozta meg az integrációt. A kifejlesztett új, kompozit alkalmazás lehetővé tette, hogy a Lotus Notes rendszer használata közben egyetlen kereséssel - azaz a szóban forgó ügyfél kiválasztásával - megjelenjenek a pénzügyi rendszerből is az adatok az ügyfélről, melyek kiegészítik a természetszerűen jelen levő ügykövetési dokumentumok adatait. A kompozit alkalmazás tehát egy olyan Lotus Notes-os, a Notes kliens felületén megjelenő, osztott ablakot használó alkalmazás, amely lehetővé teszi a Lotus Notes-ban kezelt személyhez, tárgyhoz, fogalomhoz kapcsolódó, más rendszerben tárolt információ hozzárendelését és megjelenítését.

A megoldás - ellentétben a szerver alapú portál megoldásokkal - alacsony költségszinten és viszonylag rövid idő alatt kifejleszthető és üzembe helyezhető.

Az eredmény

A megoldás lehetővé tette a korábban alkalmazott szoftverek további használatát és a felhasználónak a hatékonysági igényeit is messzemenően kielégítették. A megoldás költsége egy új szoftver kifejlesztésének és bevezetésének a töredékébe került.


Kapcsolódó termékeink
  • Office.MASHUP: Lehetővé teszi gyakorlatilag bármilyen formátumú adatbázisok egymással történő összekötését, amelyek adatai, funkciói így egyetlen képernyőn jelennek meg. A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt.

  • Office Ügykövetési rendszer: Másfél évtizedes sikertörténettel rendelkező iratkezelési rendszer professzionális iktatási, csoportmunka- és munkafolyamat-támogatási funkciókkal. Magánszférának és hivataloknak, bármilyen felhasználói számban.

  • Partner: Partnercégek, személyek, valamint magánszemélyek adatainak nyilvántartása szolgál. Központi e-mail és fax címlistaként is használható, valamint adatforrás több más irodai alkalmazás számára.

Kapcsolódó szolgáltatásaink